چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
فراساحل یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۸:۴۶

چین نیروگاه‌های متحرک اتمی برای دریای چین جنوبی می‌سازد

باشگاه خبری فراساحل: تاسیس سکوی تولید برق هسته‌ای دریایی در چین جنوبی، به مراحل پایانی نزدیک‌تر شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌نیوز، چین با فعالیت‌های ساخت و ساز و نظامی‌اش در جزایر دریای چین جنوبی از جمله ساخت باندهای فرودگاه، تنش‌هایی را به وجود آورده اگرچه می‌گوید بخش اعظم ساخت و سازهایش با اهداف غیرنظامی صورت می‌گیرد همانند ساخت برج‌های فانوس دریایی.


این در حالی است که روزنامه گلوبال تایمز که ضمیمه روزنامه دولتی خلق حزب حاکم کمونیست چین است، گزارش داد: سکوهای متحرک تولید انرژی اتمی از طریق راه‌های آبی به مناطق دور افتاده منتقل می‌شوند و یک ذخیره پایدار انرژی را فراهم می‌کنند. لیو ژنگو، رئیس دفتر روابط عمومی کمپانی صنعت کشتی سازی چین گفت: شرکت ما که مسئول طراحی و ساخت این سکوهاست به کار خود ادامه می‌دهد. ساخت نیروگاه‌های متحرک اتمی یک روند رو به رشد است. تعداد دقیق سکوهایی که توسط کمپانی ما ساخته می‌شود بستگی به تقاضای بازار دارد.


اما این در حالی است که هوآ چون یینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این قضیه را با عنوان یک گزارش رسانه‌ای کم اهمیت جلوه داده و گفت: من هیچ چیزی در باره این مساله نشنیده‌ام! در ژانویه سال جاری میلادی دو کمپانی انرژی دولتی چین توافق همکاری استراتژیکی را در خصوص اکتشاف و تولید نفت و گاز و انرژی اتمی امضا کردند. کمپانی انرژی اتمی چین طرح اولیه یک راکتور اتمی را برای استفاده‌های دریایی تهیه کرده است. انتظار می‌رود این طرح در سال 2017 میلادی ساخته شود.



  کد خبر : 1541
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :